click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, August 10, 2010

Salam Manis

Assalamualaikum..
Alhamdulillah akhirnya blog peribadi ini dapat juga muncul pada malam pertama Ramadhan thn 2010 ini. Memang sengaja Mida pilih bulan ini, kerana ramadhan  adalah bulan khas untuk kita.Tinggi harapan Mida, segala yang Mida kongsikan di dalam blog ini dapat memberi manfaat kepada semua yang mengunjungi blog yang tidak seberapa ini.

Sengaja Mida pilih nama blog ini MATA AKAL JARI.Mata bagi Mida cukup berharga kerana mata mempunyai aura memandang/melihat kadang kala hingga ke dasarnya. Kita boleh melihat pelbagai ragam orang, peristiwa, tingkah laku, mengikuti pembelajaran ( jahit2 menjahit ke, memasak ke..huhuhu..i like..) dan lain2 lagilah. Kemudian mata juga akan menghantar maklumat kepada otak bagi menilai, menganalisis dan mencernakann idea. Jari pula penting kerana ia akan menterjemahkan segala dapatan dari mata dan otak.Terjemahan bukan sahaja dalam bentuk tulisan tapi juga dapat menghasilkan sulaman,jahitan dan masakan dan apa palah ye yang tangan boleh hasilkan.So tunggulah hasil-hasil dari 3 elemen penting dalam hidup Mida ni ye.

Luv
Mida

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...