click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, October 30, 2010

Energi Terbalik

Salam semua....

Adoiii lama sungguh tak menulis dalam blog ni. Banyak sangat kerja, x putus2 hinggalah abis sekolah ni. So ari ni curik2 masa senggang sket tuk Mida kongsi cerita pasal Energi Terbalik. Layan ek...

Energi terbalik ni boleh menyebabkan seseorang keras kepala,,tidak percaya kepada hampir semua orang, lihat orang lain dalam sudut negatif dan selalu melihat diri sendiri dalam keadaan benar.Kemudian suka pulak berdebat dengan orang lain serta sukar menerima pendapat orang lain. Huiiii geram betul kan dengan orang cenggini, mau kena pelempang sedas dua..hehehe.

Sebenarnya energi terbalik ini berpunca daripada ibu bapa mereka. Seandainya dalam perkahwinan itu bermasalah dan sepanjang kehamilan itu berlaku tekanan tentang hubungan maka anak yang di lahirkan akan mudah tergolong dalam kelompok energi terbalik.

Sebagai satu contoh, ada pasangan yang baru berkahwin, si isteri sudah menyuarakan isi hatinya yang tidak mahu memiliki zuriat lagi kerana tuntutan kerjaya. Namun bagi suami ,walau bersetuju tetapi dalam diam tetap mahukan zuriat dalam keadaan yang segera. Lalu si suami merancang beberapa strategi agar si isteri hamil. Walau bagaimanapun perancangan itu di lakukan secara halus agar dia tidak di persalahkan.

Setelah lama dia menunggu, si isteri memberi khabaran bahawa dirinya sedang mengandung. Berita itu disambut gembira oleh suami tetapi sebaliknya oleh isteri. Lalu isteri menyuarakan hasrtanya untuk menggugurkan si anak dan sudah pasti suami menentang keras.

Mahu tak mahu, si isteri terpaksa meneruskan kehamilan walaupun jiwanya marah dan tertekan. Ia berlaku setiap hari dan memendam rasa. Apabila si isteri tadi melahirkan anak dalam keadaan emosi dan dendam atau tidak puas hati maka dengan sendirinya energi terbalik tadi telah terlepas kepada si anak sewaktu kelahiran.

Apabila si anak meningkat dewasa, mereka menyedari seperti ada yang tidak kena pada diri mereka.Mereka merasakan masyarakat sekeliling seolah-olah tidak memihak kepada mereka.Mudah rasa tidak di terima, mudah terasa di pinggirkan, mudah terasa tidak di sayangi dan lain-lain lagi.

Walaupun suatu hari nanti si ibu menyayangi si anak, tetapi bukan mudah untuk membuang energi tersebut dengan kasih sayang semata.

So buat ibu-ibu di luar sana, jagalah emosi kita sepanjang kehamilan. Jangan biarkan enegi negatif menyaluri kelahiran zuriat kita sehingga menzahirkan energi terbalik kepada mereka.

Salam manis
Mida ^_^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...