Saturday, October 30, 2010

Sulaman Manik Kurung Pesak Aqiss yg di Upgrade

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sebenarnya lama dah nak upload gambar ni..tp selalu sangat error. So tadi dok cuba boleh pulak. Sebenarnya dah nak dekat raya aritu, Aqiss dok sibuk komplen sebab simple sangat dia punya sulaman manik. Amboi aiii, kuat beno komennye, esok dah beso, tak pandai menyulam..memang nak kena sekeh la anak dara sorang ni.



Ok dari penat tengok mulut dia naik muncung semacam je,  umi dia pun mengalah le. Sib baik sorang je anak dara. Nasib badan la ye. So Mida tambah la manik tabur di keliling leher dia dan tambah bunga manik lilit sebab dia jeles yang manik tu Mida jahit kat baju raya Mida.


Ok ni gambaran penuh la jahitan manik baju Aqiss ni. Kalau dalam entri sebelum ni ringkas le sikit.


Ok ni gambar dekat bunga penuh di hujung leher..


Ha, ni la sulaman manik yang Aqiss jeles sangat tu pun. So buat gak la kat dia. Padahal sulaman ni paling ringkas. yang penting jahit manik sebutir kat tengah tu dulu. Dah siap, susup jarum kat tepi manik dan masukkan dalm benang 6 butir manik dan matikan di sebelah manik awal tadi. Selepas tu barulah susupkan benang dalam 2 manik-2 manik-2 manik. Haa haha..faham ka? Kalau x faham, lenkali ye Mida tunjuk cara jahit manik.

oh ya..kalau nak tau, sulaman manik Aqqiss lebih marveles dari sulaman manik umi dia ni...

Bye,
Mida ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...