Saturday, March 19, 2011

Aktiviti Cuti 2- Bengkung Umi

sambungan ye..hehehe.
Ok bile dah siap membuat barut baby, jangan lupa bengkuk cik uminye ni.. kang tak ramping pulak lepas bersalin *_*.

Tapi cam heran la pulak ye.. cam le beranak sulung, semua nak buat, semua nak baru..hohoho..sebenarnya Mida dah lama MC bersalin nih, dah 6 tahun pun. So segala barang bay, barang sendiri ntah kemana dah bagi ke orang.



So jangka masa nak menyiapkan bengkung ni pun just satu hari je.. tu yang Mida suka cuti ni.sebab kalau hari bekerja, memang tak dapat nak jahit apa-apa. Lepas keja biasenya badan jadi flate terus. Tau, balik umah basuh pinggan, kain, masak, makan dan tidur..hehehe.



Bengkung ni Mida buat bengkung jenis Tali Kasut. So untuk buat bengkung ni,Mida guna kain belacu di bahagian dalam dan kain cotton warna hitam di bahagian luar tu.Panjang bengkung ni dari bawah dada hingga ke separuh punggung.jadi kalau pakai memang kemaslah perut.

Kebiasaanya ada juga yang tempah nak semua bahagian guna kain belacu, ade juga nak kat bahagian luar tu kain berwarna atau bercorak. Mida ngikut jek la tempahan orang. tapi lo ni memang tak buat dah le tempahan orang. Cukup le buat tuk diri sendiri je dulu.

Ok la ye..kita jumpa akt.cuti 3 pulak.. hehehe aktiviti ape pulak ye?
Mida.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...