Friday, September 3, 2010

Baju Kurung Pesak Gantung & Sulaman Manik Aqiss

Petang ni dok sorang2, sebab anak-anak dah balik umah wan dia kat Putri Malu. So ada masa ni, sibuk la menyiapkan sulaman manik untuk baju Aqiss. Semalam pun dia dah pesan.." umi, jait senonoh sikit tau.." Amboiii, mak aii ayat dia...



Untuk baju raya Aqiss tahun ni, Mida buatkan baju kurung pesak gantung kat dia dan tangan tu di jahit dengan benang getah, biar nampak ropol2 sikit. Walaupun asalnya nak buat baju kurung moden dan kain belah..haippppp abah si Aqiss tak bagi, *_* so ubahlah jadi kurung pesak gantung. 

Aqiss sebenarnya tak sabar nak bawa baju ni kat umah wan dia, tapi pas balik sekolah tadi terus hantar diorang dan sulaman manik belum siap sepenuhnya..kalau tak tu mesti nak tayang kat wan dan nak bagi wan dia jeles..heh..heh..heh..

Untuk Sulaman manik, Mida pilih hanya sulam di leher saja, lengan malas nak buat sebab dah ropol2 tu kan. Coraknya pulak bunga separuh, dan hanya ada sekuntum bunga penuh. Yang paling penting maniknya mesti guna warna PINK. Nak tau si Aqiss ni memang minat PINK. Bagi dia warna lain tak cantik. Macam-macam lah puteri seorang ni. DEMAND! Tapi syukur juga sebab tahun ni pertama kali kami sekeluarga  boleh bergaya dengan warna coklat.. itupun bunganya perlu ada PINK tau. Kalau tak ,Aqiss tak mau. Sebelum2 ni memang tak dapat nak buat tema warna sebab Aqiss dan Ijatt punya pilihan yang berbeza.


Baju Kurung Pesak Gantung  Aqiss


Sulaman Manik corak bunga separuh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...