Tuesday, December 31, 2013

Sihir Si Manusia Hati Syaitan

Assalamualaikum.. Lamanya tak menepek ceriter kat blog sayang i ni. Ok lah. Dah lama menyepi ni nak citer sikit pasal sihir menyihir ni. Ada sesetengah orang cakap kena bomoh ataupun bahasa paso kena mandrem. Sapa kena sihir? Sape lagi.. i ler si temuk tetembam ni. Alahai muka x comei cam Erra Fazira pon org nak main 'Mak Esah' jugak ke? Huhuhu jahat tau org2 itu.

Ok..sebenarnya tak penah terfikir pon yang selama ni Mida kena sihir/ kena bomoh dek manusia berhati syaitan. Semuanya berlaku tanpa sengaja ketika menziarahi keluarga angkat. Masa tengah borak2 tu, Pok Cik tu tegur Mida kate ade orang buat ilmu tak molek kat Mida. Huhhhh terkujat berok la wehhhh.

Bila tanya, siapakah manusia jahat itu... dush!dush!dush! nak tumbuk2 muka dia nak kasi pecah. ( kunun jek la, silap ari bulan kena panjat bangku nak tumbuk muka laknatullah tu )

Okeh... ade 5 org yang terlibat. Fuhyooo ramainya. Nak kate aku comei, ushhhhh jauh sungguh. Nak kate kaye pon tak, kayap semedang ade le. Camaner ramai sangat menyihir Mida ni. Apa, diorg ni buat pertandingan penyihir2 mantap tahunan ke apa.

Kisah 1
 Bermula masa Mida lepas STPM lah. Kira2 19 tahun cenggitu. Ade sorangg pompuan geletis ni rajin beno datang umah ajak abah pegi pasar malam dan paso tani di Jengka. So 1 minggu 3 kali dia keluo ngan abah. Isk..isk..x jadi ni, nk ngorat abah kite ye.. nak kena babab ye. Haaaaa ekoran dari kes menyampah gile tengok bdk pompuan tu, Mida pon pi jumpa budak tu, pesan kat dia dok jangan la gatal ajak abah kite keluar2 lagi. Sebagai anak yg se'geng' ngan mak, mestilah kite kena pertahankan hak mak kan. Ok.. hasil dari situ la, bdk pompuan tu x pueh hati dan buat ilmu gatal2 kat Mida. Patutla masa masuk U dulu, pantang salah makan je, abih ruam badan, salah sikit jadi gegata.

Kisah 2
Ada sorang mamat ni bdk Lipis. Mida kenal pon sbb dia selalu join geng pengakap skoloh ktrang camping. Dulu2 mmg ler dia suke bebeno ngan Mida tp Mida x berkenan ngan sikap dia yang suka mengongkong, cemburu dan baran. Lagi satu kuat berleter. Fuhhhhh. Bila Mida tak mau kawen ngan dia mmg dia ade cakap ngan Mida dan mak nak buat ilmu orang asli kat Mida. Masa tu ingat main2 jer..buat tak layan jek la.

Kisah 3
Berlaku di sekolah ke dua penempatan Mida, sekolah Felda jugak.. sempadan Pahang ngan T'ganu. hihihi rahsia la sikit ye. Kat skoloh ni 3 orang yg terlibat buat ilmu kat Mida. Oleh kerana dia tau Mida allergic, dia sengaja jumpa bomoh dan lukis tangan/jari  Mida dan titik2kan pen kat lukisan tu. Hasilnya pd bulan 3 tahun lepas tangan Mida tu abih pecah di setiap jari tangan ( 10 jari tau ), berair bisa dan bernanah. Bukan tu jek..tapak tangan pon teruk. Ok masa mula tu ingat sbb sibuk sgtt kemas umah baru. Tu tangan x tahan kot ngan habuk dan kotak2. Kerana rupa jari yang x serupa jari orang tu, Mida pi Klinik UIA Kuantan. Alhamdulillah after 1 minggu semua nanah kering dan luka2 semua bcantum.Pas tu doc suh makan jer semua yg sebelum ni gatal, tgk gatal ke tak. Amazing.. makan kambing, ok x gatal. Makan seafood pon ok x gatal. Tapi sesekali jadi le jugak.

Bila tanya Pok Cik tu pesal 3 org cikgu tu sihirkan Mida..dia cakap sbb x suka Mida rapat dengan sorang cikgu lelaki tu yg dok 1 bilik ngan Mida. Erkkkkk sebab tu jer ke? Woiiiiii tangan aku sakit tau ko buat...sebab jeles aku rapat dgn si R.... rupe2nya.

Okeh.. Pok Cik tu cakap cikgu yang buat tu:
a) Gemuk2, jalan macam ni ( siap Pok Cik tuu tiru kakak tu jalan ), suara dia kuat, janda.
b) Tinggi Lampai, kurus, suami dok jauh... Mida tanya nama dia S... A..... ke? Aahh. Dia pakai mata palsu kan?? ( hehehe contek lens le acik oiii )
c) Sorang lagi gemuk jugak macam yg mula2 tu, dia suka pegi kantin sebab kelas dia dekat2 ngan kantin, dekat ngan surau. Mida tanya Erm Bengkel kot.... Pok cik tu kate dia dah pindah. ramai orang tak suka dia.

Yesss. tau dah siapa yang buat. Buat masa ni alhamdulillah Pok Cik tu dah ubatkan Mida. Cuma mmg kena buat siri ulangan lagi supaya baik.

Cuma mmg selama ni x pernah sangka menjadi bahan sihir org.Itulah walaupun begitu Mida idok la buat pulok kat 5 org makluk jahat ni. Bio lantok diorg la. harap2 sempat ler kembali ke pangkal jalan sebelum mati. Psl cikgu tu..hok janda tu dah Hajah sebenonya. Itulah, iman itu tak boleh diwarisi.

Cuma harapan Mida utk hari2 akan datang ---> lebih sihat, jaga mulut dan jaga perbuatan. Sebab saya juga bukan manusia yg sempurna.

Oh ye... mesti tertanyakan.. camana Pok Cik tu tau Mida kena sihir. Ntah le. Six Sense kot. Hihihi x der la.. keje part time dia mmg ubatkan org kena sampuk atau buatan org. Semua kisah2 tu dia yg cerite, Mida mane ingat dah kisah2 yg lama. Bila dia cakap tu barulah kita terbayang balik peristiwanya. Subhanallah.

Ok lah. Lastly for my friends.. x mo sihir2, x mo 'mak esah2', x mo bomoh2 ye. Kuatkan Islam dalam dada anda.

^_^ Lovely Mida.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...